בכתבה זו נתמקד בכלי גינון מסוג משורי שרשרת. ברי פלד מ-הגרעין, מפרט על השימוש בדלקים ובשמנים המתאימים ומנדב עצות וטיפים מניסיונו בתחום.
כתב: ברי פלד, הגרעין
דלק
1. יש להשתמש בדלק 96 אוקטן (אסור בנזין נטול עופרת) ושמן מיוחד למנועי 2 פעימות (שמן 2T), עדיפות לשמן סינתטי מלא ושל חברות יצרניות כלי עבודה של 2 פעימות, מומלץ להכין את התערובת לבד. יש להמנע מקניית תערובת מוכנה בתחנות דלק בהן לא ניתן לכוון את אחוזי התערובת בעצמך.
2. חשוב לנער את מיכל התערובת לפני תדלוק הכלי וכן יש לסננו בזמן מילוי הכלי.
3. דלק אשר לא נעשה בו שימוש במשך חודשיים ומעלה יחשב כפסול. אין לאחסן דלק במיכל העשוי מתכת.
4. יש להשתמש בשמן לשימון שרשרת בשמן יעודי לכך (לא בשמן 2 פעימות) מומלץ להשתמש בשמן בעל צמיגות 30SAE, 40SAE, 50W20SAE - חל איסור להשתמש בשמן שרוף או משומש. ניתן לרכוש שמן יעודי למשורי שרשרת של חברות יצרניות משורים כגון המקוורנה, ביונמריד.
פעולות שנעשה עם סיום העבודה על כלי גינון זה:
1. אם יש ברז דלק, אין לדומם את המנוע ע"י מתג ההפעלה, אלא יש לסגור את ברז הדלק ולתת למנוע לעבוד עד כיבוי מוחלט.
2. בטרם כיבוי - הנח למכשיר לעבוד במהלך סרק בשלושים שניות בטרם כיבוי - בזמן אחסנה - יש לרוקן את מיכל הדלק, להתניע את הכלי ולתת מנוע עד כיבוי מוחלט.
3. יש לוודא השחזה נאותה של השרשרת על מנת למנוע יצירת אבקה בניסור אלא ליצירת שבבים כנדרש.
4. רוב שרשראות המשורים אינן מתאימות לחיתוך עץ יבש או לשימוש בקרבת חול, במקרה הצורך יש להצטייד בשרשרת יעודית מסוג "ויריה".
5. יש להקפיד על מתיחת השרשרת, יש לוודא כי בורג המתיחה נמצא בחריר המתאים לו בלהב. יש לנקות את חריץ הלהב ואת נקב השימון לעיתים קרובות ורצוי להפוך את הלהב מדי פעם בכדי לגרום לבלאי שווה משני צדדיו.
יש לוודא שימון רציף של השרשרת וכי נקב השימון אינו סתום.
6. מומלץ לא לגעת בכפתורי כיוון המאייד של המשור, במקרה הצורך בכיוון יש לפנות לתחנת שירות מורשת.
7. יש לנקות את מסנני האויר בסיום העבודה בכדי למנוע בלאי מוגבר למנוע.
מומלץ לפנות לתחנת שירות מורשת לבדיקה/טיפול אחת לשנה על מנת להבטיח פעילות תקינה של כלי גינון זה.
להמשך קריאה על טיפים לתחזוקת כלים מכניים בחורף